تجربه پاییز گرم و پربارش در تهران، اهمیت صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش تایمر سرگرمی، مازیار غلامی درباره شرایط بارش و دما طی پاییز اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه های پیش بینی فصلی بیانگر آن است که طی پاییز میانه دمای هوا در سطح استان 0.5 تا 1 درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و میانه بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از حد نرمال پیش بینی می گردد.

تجربه پاییز گرم و پربارش در تهران، اهمیت صرفه جویی در مصرف آب

وی تاکید نمود: در خوشبینانه ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش های مختلف به ویژه بخش های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و به طور کلی صرفه جویی در مصرف آب توصیه می گردد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از شرایط دما و بارش ماه گذشته گزارشی ارائه داد و گفت: تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر آن است که در شهریور ماه، تنها 0.2 میلی متر باران (به صورت پهنه ای) در استان تهران اتفاق افتاده است که نشان دهنده کاهش 97 درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلند مدت است

غلامی اضافه نمود: طی فصل تابستان نیز در مقایسه با بلند مدت 80 درصد کاهش بارش در استان تهران اتفاق افتاده است.

وی اضافه نمود: این موضوع در حالیست که از ابتدای سال زراعی (مهر 1401) تا خاتمه شهریور امسال تنها 162 میلی متر باران (به صورت پهنه ای) در استان تهران ثبت شد که 42 درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می دهد.

غلامی توضیح داد: 23 استان کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار داشته اند و از ابتدای سال زراعی تا خاتمه شهریور1402 کل کشور کاهش بارش حدود20 درصدی داشته است.

وی اضافه نمود: آنالیز بارش از ابتدای سال زراعی تا خاتمه شهریور 1402 نشان دهنده آن است که استان تهران پنجمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش بارش را نسبت به بلند مدت دارد بعلاوه از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان ها طی شهریور ماه کاهش بارش اتفاق افتاده که بیشترین کاهش بارش مربوط به شمیرانات، دماوند و فیروزکوه است.

به گفته مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران آنالیز و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا در ایستگاه های هواشناسی استان تهران بیانگر افزایش دما در شهریور 1402 است. میانه دمای هوا استان تهران در این ماه حدود 1 درجه سلسیوس در مقایسه با میانه بلند مدت افزایش داشت.

وی اضافه نمود: میانه دما در فصل تابستان نیز در مقایسه با دوره آماری بلند مدت 1 درجه سلسیوس گرم تر بود.

غلامی در خاتمه گفت: از ابتدای سال زراعی تا خاتمه شهریور استان تهران حدود 0.5 درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بود. از نظر توزیع دما در شهرستان های استان نیز تمامی شهرستان های استان با افزایش دما روبه رو بوده اند و میانه دما در بیشتر شهرستان ها بین 0.5 تا 1 درجه سلسیوس افزایش دما داشتند.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مهر 1402 بروزرسانی: 7 مهر 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2270

به "تجربه پاییز گرم و پربارش در تهران، اهمیت صرفه جویی در مصرف آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پاییز گرم و پربارش در تهران، اهمیت صرفه جویی در مصرف آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید